Polonizacja Narodu

Jeśli nie prawda, to co?

„Network”

Film powstały w 1976 roku, krzyczący ustami współczesnego człowieka. Główny bohater Howard Beale, prezenter telewizyjny nawołuje do uzewnętrznienia ukrywanej frustracji. Po sukcesie przyciągnięcia widzów, staje się łakomym kąskiem dla kanałów telewizyjnych. Prowadzi to do katastrofalnych skutków w psychice bohatera.

Cyt.

Nie muszę mówić, że źle się dzieje. Każdy wie, że dzieje się źle. To depresja. Każdy jest bez pracy albo boi się ją utracić. Dolar ma wartość 5-cio centówki. Banki bankrutują. Sprzedawcy trzymają strzelby pod ladą. Gówniarze szaleją po ulicach. Nie ma nikogo kto wiedziałby co robić i nie ma temu końca. Wiemy, że powietrze nie nadaje się do oddychania, a nasze jedzenie nie nadaje się do jedzenia. Siedzimy oglądając TV, a jakiś prezenter mówi nam, że dzisiaj było piętnaście zabójstw i sześćdziesiąt trzy akty przemocy. Tak jakby to było normalne! Wiemy, że źle się dzieje. Gorzej niż źle. To są wariaci. Wszystko, wszędzie zwariowało, więc nie wychodzimy na zewnątrz. Siedzimy w domu. Świat,w którym żyjemy, powoli staje się coraz mniejszy. Mówimy tylko, „Proszę. Zostawcie nas chociaż w naszym pokoju. Pozwólcie mi zatrzymać mój toster, mój telewizor, moje wypasione radio. Nic nie powiem tylko zostawcie nas w spokoju”.

Nie zostawię was w spokoju. Chce żebyście się wściekli!

Nie chce żebyście protestowali czy wszczynali rozruchy. Nie piszcie do swoich kongresmenów. Nie wiem co mielibyście napisać. Nie wiem co zrobić z depresją, inflacją… z Rosjanami, z przestępczością na ulicach. Wiem tylko, że najpierw musicie się wściec! Musicie powiedzieć,

„Jestem ludzką istotą do diabła”!

„Moje życie ma wartość!”

Więc wstańcie teraz. Wszyscy wstańcie z krzeseł. Wstańcie i podejdźcie do okien otwórzcie je, wyjrzyjcie na zewnątrz i krzyczcie:

„Jestem wściekły jak cholera i nie wytrzymam już dłużej!”

 

Skomentuj

Information

This entry was posted on 21/01/2012 by in Kultura, Świat.

Strzeżcie się fałszywych nauczycieli

(1) za pomocą znaków i cudów odwodzą oni ludzi ku fałszywym bóstwom (5 Mojż 13,1-4); (2) ich proroctwa nie spełniają się (5 Mojż 18,20-22); (3) zaprzeczają Słowu Bożemu (Iz 8,20); (4) przynoszą zły owoc (Mt 7,18-20); (5) wszyscy mówią o nich dobrze (Łk 6,26); (6) zaprzeczają oni, że Jezus, jedyny Chrystus, przyszedł w ciele jeden jedyny raz (1 J 4,3).
Follow Polonizacja Narodu on WordPress.com
